"הזמנתי את הסטודנטים לאתגר אותי כשלמעשה אני מאתגר אותם להכיר מקרוב את ישראל"

"הזמנתי את הסטודנטים לאתגר אותי כשלמעשה אני מאתגר אותם להכיר מקרוב את ישראל" –  אמיר בלבר

כיצד גרם אמיר בלבר, שליח הסוכנות היהודית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס ליצירת שיח אחר על מדינת ישראל?

*להגשת מועמדות לשליחות הארוכה לחץ כאן

 

הגעתי לבולטימור. יותר נכון להופקינס, אוניברסיטה יוקרתית המייצרת דורות של מובילי דעה ומנהיגים, מספקת את דור העתיד של הרפואה וכל זאת במובלעת יפהפייה בתוך עיר לא פשוטה. הגעתי חדור מוטיבציה. לימדו אותנו שחינוך לישראל נשען על מערכות יחסים. אבל לך תסביר מערכות יחסים, לך תסביר תקשורת בין-אישית, לך תסביר שיח.

הפשלתי שרוולים, ואחרי כמעט שלוש שנים שהשתמשתי כבר בכל הכלים כדי לקרב בין סטודנטים אמריקאים למדינת ישראל, אחרי שעשיתי הכל בכדי ליצר תקשורת, שיח ומערכות יחסים, זה עדיין לא היה מושלם. עדיין נשארו כמה סטודנטים שבכלים ״הקונבנציונאליים״ לא הצלחתי להגיע אליהם. לך תסביר שפחות ממושלם זה פשוט לא מקובל אצלנו.

אז נזכרתי מאיפה באתי ושאני בעצם איש פרסום במקור, ושאין בריף שאני לא אוכל לפצח. אז הורדתי בריף: רקע כללי, מטרה, יתרונות, חסרונות, המוצר  קהל יעד, אסטרטגיה , תכנון, דרכי הפצה.
המטרה: לחבר לישראל את הסטודנטים שלא הצלחתי להגיע ללבם.

האמצעי: צ׳ארם מזרחי מהול בעדינות תל אביבית.

פריסת מדיה: שולחן פינג-פונג, מטקות וכדור.

לך תסביר מה לפינג-פונג ולחינוך לישראל?

ממחקר למדתי כי מדינות וותיקות ומנוסות עשו לעיתים שימוש בספורט לקירוב לבבות ודיפלומטיה מתקדמת ובמקרה של פינג-פונג, "כדור קטן מביא כדור גדול״, כמו שאמר מאו צה טונג.

בכל זאת, למה פינג-פונג? כולם יודעים שטניס שולחן, הוא משחק קצבי ומהיר המצריך מאמץ, תרגול ממושך ואימונים סדירים כדי לרכוש מיומנות גבוהה. הוא גם בריא למח, משפר את הקורדינציה, את קצב הלב ומחדד את הראייה. משפר את תיאום עין יד וזה מעלה את החוסן הנפשי את הריכוז ואסטרטגיה טקטית.
המהירות, הספין והמיקום של הכדור, הם קריטיים ועבור שחקנים מיומנים משפר את היכולת לפתור בעיות מורכבות.
כבר עשיתי לכם חשק לשחק? אבל לא די בזה. המשחק גם מציע מפגש חברתי, וזאת דרך מצוינת ליצור קשר עם אנשים, לעזור לשפר את התקשורת ולבנות מערכות יחסים. עכשיו תחליפו את כל התיאור הנ״ל בעבודת הסברה על ישראל באחת מהאוניברסיטאות הנחשבות בעולםֿ.

אם המטרה בדרך כלל בפינג-פונג היא לחבוט בכדור כך שינחת בצדו השני של השולחן, והיריב לא יוכל להחזירו, במקרה שלי אין יריב ואני כן רוצה שהוא יחזיר לי. האדרנליין שזורם בגוף תוך כדי משחק משחרר משהו וגורם לכולם להיות יותר נינוחים וזאת פלטפורמה מצויינת להעביר הילוך ולבנות יחסים סביב הנושא הרגיש ״ישראל״. וככה אני מסביר פינג-פונג ישראלי.

ואז הרמתי להנחתה. הזמנתי את הסטודנטים לאתגר אותי במשחק פינג-פונג כשלמעשה אני מאתגר אותם להכיר מקרוב את הישראלי ואת ישראל. והם באו. כולם רוצים לשחק. כשהכל יותר נינוח ומכיל, קצת מהוסס, חשדן אך גם ממוקד. כמו משחק פינג פונג, כשישראל היא בעצם הכדור.

הסטודנט יורה שאלה,
אני משיב.
הוא מקשה,
אני מזיע ומנסה להנחית.
יש סחף.
הכדור פגע ברשת.
אני מקבל זמן לנשום ולחשוב איך לענות .
ואז עונה!

לפעמים אני נותן להם לנצח, כי אני רוצה שהם יחזרו. לוקחים הפסקה, שותים קצת מים וממשיכים. ההסברה הישראלית פה בקמפוס היא משחק פינג-פונג.
אבל לך תסביר ניצחון…

  • תגובות
כתבו תגובה

כתבו תגובה

Reply to: