מהדרכת מוזיקה להפקה מוזיקלית- ברק מליחי

מהדרכת מוזיקה להפקה מוזיקלית- ברק מליחי

ברק מליחי מספר על הקיץ שלו כמדריך מוזיקה

 

ברק מליחי, בן 26 טס למחנה הקיץ לאחר שקיבל המלצות מחברים ב"תגלית" ומספר לנו על החוויה המוזיקלית, וכיצד הפך את התחביב למקצוע.

 

היי! קוראים לי ברק מליחי וכיום אני מפיק מוזיקלי, מורה לגיטרה, ומתרגל במכללת BPM. בנוסף, מדריך בתנועת NIFTY In Israel.

על כל עניין המחנה והסוכנות היהודית שמעתי כשיצאתי כחייל ל”תגלית” – טיול של אמריקאים בגילאי 18-26 למשך 10 ימים ברחבי הארץ, לחיזוק הקשר לישראל. הטיול אליו הצטרפתי היה מטעם התנועה הרפורמית, כלומר יהודים מזרם קצת שונה ממה שהכרתי עד כה, הרי בישראל יש רוב אורתודוקסים והמצב שונה בארה”ב, בה הזרם הרפורמי הוא הזרם הגדול ביותר.

רבים מהמשתתפים אותם פגשתי במהלך הטיול עבדו כמדריכים במחנה קיץ בקהילה ממנה הגיעו, והם וסיפרו לי כמה כיף ומיוחד שם, וכיצד יצא להם לפגוש אנשים מכל העולם. יצא לי לשמור על קשר עם החבר'ה מתגלית, והחלטתי לצאת למחנה בקיץ הראשון לאחר שאשתחרר מהצבא.

וכך, בקיץ 2014 יצאתי כשליח הסוכנות היהודית למחנה Crane Lake שבמסצ’וסס. יחד עם עוד 17 חבר'ה ישראלים, אותם הכרתי בסמינר שנערך חודשיים לפני הטיסה. לכל אחד היה תפקיד שונה במחנה, מקצועי או חברתי -כאשר מדריך מקצועי זה אחד עם התמחות- למשל מדריך ספורט, מחנאות או ריקוד ווהוא בעיקר מעביר את תחום ההתמחות שלו לקבוצות מתחלפות של ילדים במהלך היום. עבודתם של המדריכים החברתיים היא קצת שונה והם אחראיים על קבוצת חניכים קבועה ומלווים אותם בין שלל הפעילויות.IMG_6235-2[1]

אני יצאתי בתור מדריך חברתי, בשילוב עם מדריך מוזיקה (מה שנקרא בשפת המחנה – סונגלידר). זה אומר שתפקידי כמוזיקאי התבטא במגוון תחומים: לעתים אלו פעילויות לכלל המחנה כמו song sessions, בהם כל הילדים במחנה מתכנסים ורוקדים למעין “הופעה” של הסונגלידרים, עם שירים שהם אוהבים. בנוסף, השתתפתי בהובלה של תפילות במחנה, שבהן הצד המוזיקלי חשוב מאד, ולאורך כל תקופת המחנה העברתי גם שיעורי גיטרה לחניכים שהיו מעוניינים בכך.

עם הזמן, מצאתי את עצמי לא מעט מלמד קבוצות גדולות של חניכים שירים בעברית ובאנגלית, וצברתי המון יכולת מקצועית ובין-אישית בכל הנוגע למוזיקה, הדרכה ועל והשילוב ביניהן.

באותו הזמן לא תיארתי לעצמי כמה זה ימשיך איתי הלאה, הן בפן ההדרכתי והן בפן המוזיקלי:

בפן ההדרכתי – דרך המחנה הגעתי לתוכנית שנקראת “NFTY in Israel”, בה אני מדריך ומוביל קבוצת אמריקאים ב3 קיצים האחרונים בפראג, בפולין ובישראל.  למשך חודש וחצי, אני מדריך קבוצת חניכים ומחזק את הקשר שלהם לזהות היהודית שלהם ולישראל – דבר מדהים שלא הייתי מגיע אליו בלי המחנה. בנוסף, אני מדריך בעמותת “אחריי!” (עוד מלפני המחנה), ואיכשהו, בשנה שאחרי המחנה התחילו לפנות אליי בבקשות להעביר פעילויות אחריי גם לקבוצות של אמריקאים, מה שנתן לי עוד המון עבודה והרבה יותר השפעה.

12489219_10208513533099703_6104236066639469503_o_(2)[1]בפן המוזיקלי – לפני המחנה נתתי שיעורי גיטרה למספר מצומצם של תלמידים, והייתי מאד חסר בטחון לגבי היכולות שלי. אך לאחר שהתנסיתי בזה במחנה, הבנתי שאני יכול לעשות את זה ולמדתי להאמין בעצמי. העליתי משמעותית את מספר התלמידים והקמתי עסק משלי להדרכת מוזיקה, שכולל בתוכו שיעורי גיטרה. בנוסף, החלטתי ללכת על התחום בכל הכוח וללמוד הפקה מוזיקלית במכללת BPM בתל אביב. הקמתי אולפן ביתי, והרחבתי את העסק שלי גם לתחום ההפקה. במהלך הלימודים המשכתי ללמד, ואף הועסקתי כסונגלידר במסגרות שונות של הסוכנות היהודית – אפילו עבודות מזדמנות, כמו לעשות סאונד בהופעה של מאור כהן באחד מהסמינרים. וואלה, לא מתלונן.

לאחר סיום לימודי, ועקב הנסיון שצברתי בהדרכת מוזיקה, הוצעה לי עבודה מהמכללה בתור מתרגל (מעביר שיעורי עזר ומחליף מרצים בחלק מהמקצועות).

אין לי ספק שהביטחון שצברתי במחנה בא לידי ביטוי בצורה ניכרת בעבודתי מול אנשים באולפן, מול תלמידים ובאופן כללי כעצמאי בתחום המוזיקה. גם יכולת ההדרכה שלי השתפרה מקצה לקצה, ואני מוצא את עצמי מעביר בני נוער דרך חוויות משמעותיות שאפילו לא דמיינתי – החל מהטיפוס למצדה, ועד סיורים במחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו בפולין.14918972_10211021300158003_8422881829726088164_o[1]

בנוסף ל”אחריי”, NFTY והעסק המוזיקלי, אני חלק מצוות המיון וההכשרה של השליחים למחנות הקיץ, בתקווה לעזור לכמה שיותר אנשים לעבור את החוויה המטורפת הזו, שבנוסף להכל – סללה לי דרך מדהימה.

היום אני מתפרנס בעיקר בתור עצמאי, ובתחומים שאני אוהב. ובכנות – אם הייתי חוזר אחורה בזמן – הייתי עושה את הכל בדיוק אותו הדבר.

  • תגובות
כתבו תגובה

כתבו תגובה

Reply to: